در آذر سال91 در جلسه كارگروه زيارت مصوب شد كه 8/0درصدي از بودجه عمراني كشور به زائران مشهدالرضا اختصاص يابد؛ با اين حال و با وجود قول‌هاي مساعدي كه مسئولان در خصوص اجرايي شدن اين مصوبه در بودجه 92 داده بودند، اخبار رسيده از مجلس حكايت از درج نشدن اين مصوبه در بودجه‌92 كه قرار است روز چهارشنبه در صحن علني مجلس شورای اسلامی بررسي شود، دارد.

 



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در همين رابطه، عضو مجمع نمايندگان خراسان رضوي درمجلس شورای اسلامی با بيان اينكه در بودجه 92 مصوبه كارگروه زيارت در خصوص اختصاص 8/0درصدي از بودجه عمراني كشور به مشهدالرضا وجود ندارد، مي‌گويد: اين مسئله در حالي اتفاق مي‌افتد كه نمايندگان خراسان رضوي در ديدار با رئيس‌جمهور توانسته بودند نظر مساعد ايشان را در خصوص افزايش بودجه به استان و مشهد جلب كنند.

نماينده مردم تربت‌حيدريه در مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه نماينده‌هاي استان به اين مسئله اعتراض دارند، تصريح مي‌كند: با تدوام رايزني با نماينده‌هاي مجلس سعي مي‌كنيم به نوعي از منابع ديگر بودجه‌اي را براي ارتقاي خدمات‌دهي به زائران تخصيص دهيم.

وی با اشاره به سفرسالانه بیش از25میلیون زائر به مشهد بیان می دارد:افزایش خدمات دهی به این زائران نیازمند حجم زیادی سرمایه گذاری دارد برای همین نماینده های استان با پیگیری هایی مختلف توانسته بودند مسئولان را متقاعد کنند که باید بخشی از بودجه عمرانی کشور به توسعه خدمات به زائران اختصاص یابد.

عضو مجمع نمايندگان خراسان رضوي درمجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از عملی نشدن وعده هایی که در این خصوص داده شده بود،تصریح می کند:با این حال نماینده های خراسان رضوی در مجلس تلاش می کنند تا با رایزنی با مسئولان آن ها متقاعد کنند تا از منابع دیگر بودجه تخصیص نیافته به مشهد را جبران کنند.

مي‌گويند نمی توانیم اجرا ‌کنيم!

همچنين ديگر عضو مجمع نمايندگان خراسان رضوي در مجلس با انتقاد از اختصاص نيافتن سهم 8/0درصدي بودجه عمراني به زائران مي‌گويد: بهروز مرادي، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور به صراحت در جواب اعتراض نماينده‌ها مي‌گويد نمي‌توانيم اين مصوبه را به دليل مشكلات بودجه‌اي اجرا كنيم.

دكتر اسماعيل‌نيا در گفتگو با شهرآرا مي‌افزايد: اين در حالي است كه دستور توجه ويژه به زائران و مشهد در كارگروه زيارت به تاييد رئيس‌جمهور رسيده است و بايد اجرا شود.

وي درباره امكان افزايش در بودجه امسال خراسان رضوي تصريح مي‌كند: اميدواريم با توجه به قول‌هايي كه داده شده است، بودجه استان از سهم منابع ملي كشور افزايش يابد؛ از اين رو بايد قبل از اتمام بررسي بودجه در صحن علني مجلس رايزني‌هاي خود را افزايش دهيم؛ ضمن اينكه در صورت كمبود بودجه استان، بايد از منابع ديگري كمبودهاي بودجه خراسان رضوي را تامين كرد.اسماعيل‌نيا تاكيد مي‌كند: بودجه استان‌ها بايد براساس شاخص‌هاي جمعيتي، وسعت و... باشد، در غير اين صورت سهم برخي استان‌ها مثل خراسان رضوي در بودجه به‌درستي پرداخت نخواهد شد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه خراسان رضوي 8 درصد از جمعيت كشور را دارد و از نظر وسعت جزو استان‌هاي بزرگ كشور است، مي‌گويد: بايد عدالت در مورد اين استان رعايت شود؛ ازاین رو نماینده های استان اعتقاد دارند سهم 6درصدی که اکنون اختصاص یافته برای خراسان رضوی کافی نیست.


برچسب ها: مصوبه ، کارگروه ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.